16 April 2024
FacebookTwitterOva adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.
srijeda, 17 Septembar 2014 23:18

Putovanja dr. Anela Okića

Zeničanin Anel Okić nije obični turist. Ljubav prema putovanjima, ali egzotičnim, nepozntim ili mega-poznatim destinacijama uzrokovala je da ovaj mladi ljekar-specijalista do sada «nanizao» u svoj dnevnik više od 350 gradova, 65 država sa svih kontinenata. Stotine plaža, desetine mora u svim okeanima, većina proglašenih svjetskih čuda, najviše građevine na svijetu... Ovaj 32-godišnji vaskularni hirurg, više od deset godina svaki slobodni trenutak koristi za putovanja. Školovao se u SAD, ali ljubav prema nepoznatom počel je još u njegovoj desetoj godini, spletom okolnosti.

- Kao desetogodišnjak sa stotinama mališan izmjšten sam u Libiju, na sjever Afrike. Tu sam vjerovatno «pokupio virus» želje za upoznavanjem Planete, kaže nam Anel, dok «prelistavamo» desetine CD-ova i DVD-ova sa fotografijama.

KLIKNI OVDJE DA VIDIŠ FOTO GALERIJU

- Kao student sam izabran da predstavljam BIH na studentskom kongresu u Makedoniji. Treniranje košarke u lokalnim klubovima bilo je dovoljno da budem član, a kasnije i kapiten košarkaske ekipe Medicinskog fakulteta u Sarajevu. Ubrzo sam postao i predsjednik studenata medicine iz cijele BiH. Sve to je praćeno različitim poslovima, rad na fakultetu kao demonstrator, davanje instrukcija, organizovanje kongresa, fizički poslovi, a svaka marka «više» je trošena na putovanje, kaže.  Kao studentski aktivista obišao je Tursku, Egipat i Englesku, nerijetko se sam snalazeći u državama u kojima nije znao domaći jezik.

- Trebao sam se prebaciti iz Istanbula do Antalije, te tu sreo delegaciju Sudana, sa kojom sam progovorio par riječi arapkog koje sam naučio u izbjeglištvu. Slijede upoznavanja sa gradovima, od najvećeg u regiji, Beograda, pa do Kaira sa svojih, kako kžu, 25 miliona stanovnika. Tu se virus raširio, jer sam želio upoznati što više. Uslijedila je Evropa, Engleska, Francuska, Njemačka, Finska, Portugal, od Ajfelovog toranja, Big Bena, preko mostova, katedrala, muzeja, o kojima smo do sada samo čitali. I lažu vas ako vam kžu, to je preskupo, ne pokušavajte. Uvijek postoje opcije, niko ne žudi za luksuznim hotelima, nego pristojnim smještajem i hranom, priča dalje Anel. Uskoro se uključio u studentsku razmjenu, te upoznao Poljsku, a onda i Sloveniju, Austriju, Mađarsku, Slovačku i Rumuniju. Uslijedilo je prvo daleko putovanje u Južnu Ameriku: Brazil i Čile. U Čileu je bio gost kolegice koju je ranije upoznao na jednom studentskom kongresu. Broj prijatelja se širio, a time i broj destinacija.

- U Čileu smo bili akteri latinoameričke sapunice. Spavali u ogromnoj vili, kao iz serij, upoznali jednu od najljepših plaža Vina Del Mar, rodnu kuću Pabla Nerude, terencim išli onda 2.000 kilometara na jug, da uživo vidimo pingvine i ledenjake. U Aziju nas je krenulo sedmorica, putovali 23 sata avionom, obišli Australiju, bili gosti bh. dijspore kao VIP zvanice. Ipak, mogu izdvojiti Bejrut, «Pariz bliskog istoka», sigurno među pet najboljih destinacija u svijetu. Imali smo još dvije «škakljive» destinacije, bili smo u Teheranu i prije svrgavanja, bili gosti Muamera el Gadafija u Libiji. Ipak, nakon što sam posjetio Izrael morao sam mijenjati pasoš, jer sa obilježjima te zemlje nije baš lako putovati kasnije po svijetu, prisjeća se Anel. U Izraelu je posjetio Tel Aviv, Jerusalem i Jaffu.  Nakon što je «podvukao crtu» svojih putovanja, Anel je sebi rekao – daleka Azija. Prikupio je novac, te otputovo puni mjesec dana u Singapur, Maleziju, Tajland i Kambodžu.

- Vidjeli smo gradove, plaže i otoke iz najpoznatijih filmova, tvrđavu «Angkor Wat» iz filma «Tomb Rider» sa Angelinom Jolie, uživali u smještaju u sjajnom hotelu sa 4 zvjezdice za 2 dolara i jeli vrhunsku večeru za 1 dolar. Probali škorpije, skakavce, jahali slonove, vodili tigrovena uzicama... Godinu poslije put me doveo do egzotičnog Balija. sa čuvenim plažama i Indonezije, te Seula i Južne Koreje, podsjeća se nevjerovatnih putovanja ovaj Zeničanin.Anel je posjetio i zemlje Kariba, a tamo je boravio zahvaljujući cimeru kojeg je upoznao – u Poljskoj! Iz Jamajke u Barbados, pa u Trinidad i Tobago, a onda  Kuba, Meksiko.... Na naš upit gdje dalje, kaže – moram razmisliti, ima još puno toga .....

KLIKNI OVDJE DA VIDIŠ FOTO GALERIJU

U Izraelu sam dobio na aerodromu «br 6». to je kao «potencijalni terorista», čak i Palestinci dobiju «3 ili 4». Svemu je prethodio verbalni sukob s njihovim vojnikom koji je maltretirao jednog Palestinca.

U Libiji me lično Gadafi odabrao da sa njim razgovaram.

U ne tako daleku Rumuniju sam putovao 60 sati

U Meksiku su nas 13 kidnapovala dva muškarca, te nas odvezli na drugu lokaciju, ali smo se brzo riješili problema.

U Iranu je nas četvoro prvi zamjenik predsjednika Ahmedinedzada pozvao na večeru, te uručio priznanje

U Portugalu sam uspio zaštititi naše navijače na utakmici, a policajac koji ih je tukao bez razloga na kraju je uhapšen. Ja sam na kraju davao izjavu za njihovu TV.

Na Baliju smo ušetali greškom u neki «resort» i bili gosti luksuznog vjenčanja